Zdąży.

Pan rzekł do Abrama: Wyjdź z twojej ziemi rodzinnej i z domu twego ojca do kraju, który ci ukażę. Uczynię bowiem z ciebie wielki naród, będę ci błogosławił i twoje imię rozsławię: staniesz się błogosławieństwem. Będę błogosławił tym, którzy ciebie błogosławić będą, a tym, którzy tobie będą złorzeczyli, i ja będę złorzeczył. Przez ciebie będą otrzymywały błogosławieństwo ludy całej ziemi. Abram udał się w drogę, jak mu Pan rozkazał, a z nim poszedł i Lot.

Rdz 12,1-4a

***

Abraham to dla mnie zawsze dowód, że nigdy nie jest na nic za późno. Dowód, że fakt, że Bóg kogoś wybiera do wielkich rzeczy, nie jest równoznaczny z tym, że po ludzku będzie mu się powodziło (często jest przecież zupełnie odwrotnie). Obiecał mu, że będzie ojcem narodów, podczas gdy wydawałoby się, że przeżył już swoje życie i wszystko zmierza ku końcowi, bez dziedzica. I jak tu Takiemu wierzyć? Uwierzą tej nadziei tylko maluczcy i pozornie naiwni. Ci, którzy zachowują młodość Ducha Świętego w swoim środku mimo 90 lat. Bóg nigdy nie kłamie i zawsze zdąży. Taki był właśnie ojciec mojej wiary, taką ja bym chciała do końca życia być (a już mam z tym problemy, więc różowo nie będzie).

Maryja była wdową. Być wdową w Izraelu tamtych czasów to nic przyjemnego, a na pewno nic korzystnego finansowo. Miała na szczęście Syna. Syn jednak oddał życie za stada dla niej obcych ludzi, też za Nią samą. Czy myślała o tym, co z nią będzie jak już zostanie sama, gdy wypełni się to, co wiedziała o Mesjaszu? Nie wiem. Kilka minut przed śmiercią, Jezus pobity, przybity, nagi spragniony z włosami sklejonymi zaschniętą krwią powiedział do św. Jana „Oto Matka Twoja”, żeby wziął Ją do siebie. Bóg zdąży i myśli o wszystkim. Zawsze.

2 thoughts on “Zdąży.

  1. Czasem też tak sobie myślę, że nigdy nie jest na nic za późno… W trudnościach, tych codziennych, które tak bardzo mi ciążą i odbierają chęci do uśmiechu. Wtedy sobie tłumaczę, że przecież nie jest za późno na to wszystko, że to właśnie ten odpowiedni czas, że nie jest tego za dużo na mnie, bo On wie ile mam siły i nie zrzuciłby na mnie więcej niż mogę udźwignąć. Moja szkoła życia trwa już bardzo długo, ale wierzę, że „Bóg zdąży i myśli o wszystkim. Zawsze”. I że moje troski w końcu miną i będę mogła choć chwilę dłużej cieszyć się tym jak wiele mimo wszystko mam.

    Czytam Twojego bloga bardzo często, naprawdę bardzo wiele mi dają zarówno fragmenty, Twoje komentarze jak i wstawki z codzienności. Za to, że dzielisz się tak intymnym kawałkiem samej siebie – dziękuję.

Skomentuj

