Było goło i wesoło…

Gdy Adam zjadł owoc z drzewa zakazanego, Pan Bóg zawołał na niego i zapytał go: „Gdzie jesteś?” On odpowiedział: „Usłyszałem Twój głos w ogrodzie, przestraszyłem się, bo jestem nagi, i ukryłem się”. Rzekł Bóg: „Któż ci powiedział, że jesteś nagi? Czy może zjadłeś z drzewa, z którego ci zakazałem jeść?” Mężczyzna odpowiedział: „Niewiasta, którą postawiłeś przy mnie, dała mi owoc z tego drzewa, i zjadłem”. Wtedy Pan Bóg rzekł do niewiasty: „Dlaczego to uczyniłaś?” Niewiasta odpowiedziała: „Wąż mnie zwiódł i zjadłam”. Wtedy Pan Bóg rzekł do węża: „Ponieważ to uczyniłeś, bądź przeklęty wśród wszystkich zwierząt domowych i polnych; na brzuchu będziesz się czołgał i proch będziesz jadł po wszystkie dni twego istnienia. Wprowadzam nieprzyjaźń między ciebie a niewiastę, pomiędzy potomstwo twoje a potomstwo jej: ono zmiażdży ci głowę, a ty zmiażdżysz mu piętę”.

Rdz 3,9-15

***

Szatan nie powiedział (tamtym razem) człowiekowi nieprawdy. Był nagi, to fakt. Nadał temu faktowi jednak negatywne znaczenie – wmówił mu, że coś, co było dla niego naturalne, jest złe.

Lubi dziś wmawiać, że coś, co jest złe, jest dobre. Taki psikus i granie tak, by powalić przeciwnika za wszelką cenę, idzie (dosłownie) po trupach.  Człowiek znajdzie sobie zawsze usprawiedliwienie – ja mam prawo do, mi się należy.

Idąc tym tropem – człowiek miał prawo dowiedzieć się, że był nagi. I co? Wiedza ta doprowadziła go do lęku przed Bogiem, do ciemności i stoczył za sobą wszystkie kolejne pokolenia. Dziękuję bardzo, ja już bym wolała latać na golasa. Bóg powiedział przecież do pierwszych ludzi, by się rozmnażali, więc tę przyjemność mieli wpisaną na wyposażeniu na początku. Jakże pięknie byłoby w tej sferze, gdyby nie grzech pierworodny…

Skomentuj

