Dorosłe jednak dziecko

Dzisiaj wzruszyłam się, jadąc do pracy. Zobaczyłam jadącego z przeciwka starszego pana holującego panią  w okolicach czterdziestki. Jej tata, pomyślałam.

Kilka lat temu moja dorosła już koleżanka stawiała pierwsze kroki w kuchni, robiąc dla całej rodziny sos pomidorowy (to chyba pierwsze samodzielne danie większości ludzi). Rozmawiałyśmy potem (i nie wyglądała na zadowoloną z siebie):

Ja: I jak wyszło? K.: Tata powiedział, że mało przyprawione… Ja: A mama? K.: Mama powiedziała, że dobre, ale wiesz, mama zawsze ci tak powie, a jak tata pochwali…

Koleżanka pokazał mi blog „Under the sycamore” (to jeden z tych blogów, gdzie ryczy się, czytając czasem), a tam znalazłam TO – dorosła córka z ojcem budują kurnik (trzeba by napisać KURNIK, bo to kurze Bel Air).

Zeszłego roku po tym zdarzeniu, gdy zadzwoniłam do taty, po tym jak już mu powiedziałam, co się stało, usłyszałam tylko: Kasia, pamiętaj nic się nie stało i wszystko będzie dobrze.

Taty są ważne, też w dorosłości. Nie wiem jak synowie, wiem jak córki – tata buduje jakby rusztowanie, które opatula mama. Żadna mama nie da tego, co tata. Nigdy. Można żyć bez taty i można kiedyś w końcu być szczęśliwym – Pan Bóg ma wtedy pełne ręce roboty i pokiereszowana jednostka nie zawsze chce współpracować.

Epilog

Mając 22 lata poszłam do dziadków, bo moi rodzice się rozwodzili. Gdy weszłam do ich mieszkania, to się po prostu rozpłakałam (a bardzo nie chciałam). Dziadek poszedł patrzeć w okno. Gdy wychodziłam, w tajemnicy przed babcią (trzyma rodzinną kasę twardą ręką) wcisnął mi do ręki dychę i powiedział: Masz na lody.

3 thoughts on “Dorosłe jednak dziecko

  1. :-)))))) jako pokiereszowana jednostka dodam; zawsze wiedziałam,że ojciec to ojciec! Teraz widzę to będąc mamą dziewczyn i jak bardzo silny jest ich związek z tatą!

  2. Mój tato potrafił mówić o uczuciach tylko, gdy był mocno rozluźniony alkoholem … Tylko wtedy całował i mówił, że kocha. To „upośledzenie” wyniósł z domu, wcześniej sam nie dostał ciepła od swoich rodziców … Ja na szczęście potrafię przerwać ten schemat. Obecność rodzica w życiu dziecka to fundament !

Skomentuj

