325. Bolesławiec

Wycieczkę tę planowaliśmy od miesiąca i nie mogłam się już jej doczekać. Miało być na otwarcie wiosenno-letniego sezonu wycieczkowego, miałam włożyć lekką sukienkę i wiosenny płaszczyk. Rzeczywistość okazała się zgoła inna – „wyprawa” do ostatnich chwil stała pod znakiem zapytania, a w przypadku śnieżycy nic by z niej nie było. Dżinsy, kurtka narciarska i treki. Ale przynajmniej niebo było czyste!

Do Bolesławca pojechać chciałam już dawno, nigdy nie było jakoś mobilizacji ( i – nie oszukujmy się – wspólnika). Przy remoncie kuchni wynorałam z dna szafy starego Włocławka, który częściowo wisiał u nas na ścianach, gdy byłam mała i postanowiłam ich używać (wskazówka – na naczyniach z W. z lat 80-tych pęka szkliwo, gdy je włożyć do zmywarki). Bolesławiec zawsze mnie kusił (i raczej się to nie zmieni).

Z rzeczy, których się dowiedziałam: w mieście B. jest 6 firm, które zajmują się ceramiką (z czego 3 są dosyć duże). Jedną z nich jest Manufaktura w Bolesławcu, która umożliwia turystom zwiedzenie fabryczki oraz warsztaty (wszystko na ich stronie internetowej). Swoją wizytę należy zgłosić wcześniej, bo ktoś musi wycieczkę (nawet najmniejszą) oprowadzić. 80% (!!!) produkcji Manufaktury… jedzie do Stanów Zjednoczonych, w sklepie językami panującymi był amerykański angielski i niemiecki, a pani w kasie nie wiedziała, w jakim języku się do mnie odezwać. Polska jest zatem potęgą ceramiczną.

IMG_4152a

Wzorki malowane są (ręcznie) wycinanymi stempelkami z gąbki, a słynna granatowa farba przed wypaleniem jest koloru… lawendowego!

IMG_4158a

Bolesławiec to również miasteczko warte przechadzki (bazylika jednak była zamknięta, co mnie troszkę zasmuciło).

IMG_4177a

Bilet wstępu i pamiątki:

IMG_4208a

One thought on “325. Bolesławiec

  1. Kasiu,dziękuję za zabranie mnie na wycieczkę po Bolesławcu.
    Chciałabym mieć z kim tam pojechać.
    Przypomniałaś mi o pięknej ceramice,o której trochę zapomniałam.
    Na pewno sobie coś kupię,lubię piękne przedmioty.Pozdrawiam:)

Skomentuj

