322. Hyde Park

1. Papież Franek wpisuje się jakby w trend minimalistyczny.

2. W minioną środę przepłakałam dobre 4 godziny ciurkiem (tak, kobiety tak potrafią). Postarzałam się chyba, bo na drugi dzień prawie mi rzęs nie było widać spod opuchniętych oczu. Miałam w planach kobiece zakupy wieczorem i jak postanowiłam, tak też zrobiłam. Zajechałam po koleżankę, a ona też cała zaryczana. Z tego samego powodu, czyli pracy, ogólnie mówiąc.

3. W przyszłości, gdy będę miała doła, obejrzę sobie jeden chociaż habemuspapam. Ludzie się tam modlą, cieszą się i wrzeszczą spontanicznie. Można sobie też (lubię jednak XXI wiek) obejrzeć to samo w kilku wersjach językowych, np. z TV włoskiej lub niemieckiej. Chociażby w celach poznawczych, jak reagują dziennikarze. ZDF, gdy wybrano B16 – radośnie, ale podkreślali już od razu, że to wielka niespodzianka (słychać było, że się uśmiechają). Włosi za B16 uroczy oczywiście, a papa Ratzinger (z podkreślonym „r”) rozbiło mnie totalnie :D. Wybór papieża obecnego oglądałam w TVN24 w telewizorze mojej siostry (w internecie się TV Trwam strasznie zawieszało) i reakcja p. Pochanke (?) była mniej więcej taka, że żadna. Polacy chcą być czasem bardziej światowi niż świat jest.

4. Posłuszeństwo w Kościele Katolickim to jest niesamowita rzecz, wiele uświadomiła mi w tym temacie św. Faustyna Kowalska. Posłuszna zatem jestem, kocham Kościół. I jestem Jezusa Chrystusa, nie Pawła, Piotra czy innego kogoś. Zasadniczo. Bo po ludzku to jestem dziewczyną Ratzingera.

5. Dziś św. Józefa (imieniny papy Ratzingera!). Niezły gość, taki od wszystkiego – od pracowania i znajdywania dobrych towarzyszy/towarzyszek życia oraz od happy ending, czyli śmierci. Wierzę, że jego wstawiennictwu zawdzięczam ocalenie mojej rodziny. Z jego pomocą zamierzam budować kolejną. W książeczkach jest litania za jego przyczyną, można sobie czasem odmówić.

6. Myślę, że świat bardzo potrzebuje modlitwy o pokój. Bardzo.

Skomentuj

