309.

Potem powrócił Jezus w mocy Ducha do Galilei, a wieść o Nim rozeszła się po całej okolicy. On zaś nauczał w ich synagogach, wysławiany przez wszystkich. Przyszedł również do Nazaretu, gdzie się wychował. W dzień szabatu udał się swoim zwyczajem do synagogi i powstał, aby czytać. Podano Mu księgę proroka Izajasza. Rozwinąwszy księgę, natrafił na miejsce, gdzie było napisane: Duch Pański spoczywa na Mnie, ponieważ Mnie namaścił i posłał Mnie, abym ubogim niósł dobrą nowinę, więźniom głosił wolność, a niewidomym przejrzenie; abym uciśnionych odsyłał wolnymi, abym obwoływał rok łaski od Pana.

Łk 4, 14-19

***

Wiem, że te słowa z Izajasza odnoszą się do Chrystusa i nie uzurpuję sobie Jego boskości, ale zawsze, gdy je słyszę w kościele, czuję się jakby nikogo oprócz mnie tam nie było. Bóg mówi wtedy: „Kaśka, do it!”. Bo tak trochę jest, tak naprawdę. Jeżeli jestem ochrzczona (na dobitkę wybierzmowana), to spoczął na mnie Duch. Spoczął, a nie może usiedzieć na miejscu, więc posyła. Dotknął mnie, spotkałam Go, a że jestem wybitnie ekstrawertyczna (z wiekiem całe szczęście mi przechodzi 😉 ) i nie mogę w sobie pomieścić ogromu tego Boga, to o Nim mówić nie mogę przestać. Kilka miesięcy temu musiałam zrobić coś, co było dla mnie bardzo trudne. Siedziałam sobie i myślałam, do czego by to przyrównać, co aktualnie czuję i przyszedł mi do głowy Mojżesz. Tak, wiem już, co czuł Mojżesz, gdy Bóg kazał mu iść do faraona, żeby mu powiedział, że ma wypuścić Izraelitów. Czy ktoś się nad tym zastanawiał (bo faceci też mają uczucia 😛 )? Od tego czasu często o nim myślę i czuję jakąś duchową bliskość. I jakoś mi tak raźniej.

A, tamto zrobiłam, powiedziałam. I nic chyba nie daje takiej satysfakcji jak świadomość pokonania swojego wstydu i pójścia za Słowem Boga. I zadziwiające jest to, że to po prostu trzeba iść i powiedzieć. Cały ten strach jest tylko czymś zewnętrznym, co ma nas zniewolić.

Skomentuj

