307. Niedziela Chrztu Pańskiego

„To mówi Pan: Oto mój Sługa, którego podtrzymuję. Wybrany mój, w którym mam upodobanie. Sprawiłem, że Duch mój na Nim spoczął; On przyniesie narodom Prawo. Nie będzie wołał ni podnosił głosu, nie da słyszeć krzyku swego na dworze. Nie złamie trzciny nadłamanej, nie zagasi knotka o nikłym płomyku. On niezachwianie przyniesie Prawo. Nie zniechęci się ani nie załamie, aż utrwali Prawo na ziemi, a Jego pouczenia wyczekują wyspy. Ja, Pan, powołałem Cię słusznie, ująłem Cię za rękę i ukształtowałem, ustanowiłem Cię przymierzem dla ludzi, światłością dla narodów, abyś otworzył oczy niewidomym, ażebyś z zamknięcia wypuścił jeńców, z więzienia tych, co mieszkają w ciemności.”

Iz 42,1-4.6-7

***

Na temat chrztu wymądrzałam się już wcześniej.

Dziś uderzył mnie właśnie Izajasz:

Pierwszy bold – Bóg jest delikatny, jak lekki powiew, chwyta każdą drzazgę dobroci, którą okazuje człowiek. Dlatego nie znoszę agresywnego chrześcijaństwa, terroru wobec osób nie zakładających rodzin czy wobec małżeństw bezdzietnych (bo to wszystko zawsze z różnych względów się dzieje). Prawda jest (niestety) taka, że w niektórych przypadkach można jedynie wypowiedzieć swoje zdanie i zostawić drugiego człowieka z jego życiem. Na siłę nikogo się nie uszczęśliwi, wiara przyjdzie wtedy, gdy człowiek spotka Boga w swoim życiu face to face. I o to się trzeba modlić, by ten pstryczek zaskoczył. Bo wiem, że patrzenie na czyjeś pogrążanie się w grzechu boli jakby ktoś komuś serce rozrywał.

Drugi bold – słowo „prawo” występuje w złożeniu „mieć prawo do„. Słysząc „prawo” myśli się o zakazach, ale człowiek ma prawo do wolności i szczęścia, do których tak naprawdę prowadzą przykazania Boże.

Trzeci bold – 77 razy, nawet 777 razy próbować. Św. Faustyny na początku nie chcieli przyjąć do żadnego zakonu, do którego pukała, a sam Jezus face to face powiedział jej, że to jest jej droga. Bóg się nie zniechęca i chce, by człowiek był do Niego w tym podobny (zresztą, nie tylko w tym 😉 )

Skomentuj

