27.

Nie ma mnie, bo przemierzam VW Golfem niemieckie społeczeństwo przełomu tysiącleci.

Gdyby ktoś był niemieckojęzyczny i miał ochotę na odrobinę rozrywki, to polecam:

Jedyną książką przetłumaczoną na język polski tego autora jest „Jak być niewinnym” („Anleitung zum Unschuldigsein”).

***

♥  Scenka rodzajowa. Jadą dwie już-prawie-germanistki tramwajem i rozmawiają (po polsku). Nagle jedna do drugiej:

-Ale dlaczego Ty to mówisz w Dativie?

(Dativ – III przypadek, celownik).

♥  Umarł o. Joachim Badeni. Jednego Słodziaka na ziemi mniej. Tytuł jego  książki, która stoi u mnie na półce „Śmierć? Każdemu polecam!” nabrał jakieś takiej głębi…

2 thoughts on “27.

  1. No wprost cudne :)))) Uśmiałam się :))) Tego mi potrzeba było…

    Golfem??? Fajnie! Odbyłam kiedyś jazdę próbną Golfem V – oooooo, było suuuper!
    I potem już żaden samochód mi nie pasował 😉 Ale moje konto nie pasowalo do Golfa ;))
    Jak wyczytasz coś ciekawego, podziel sie z nami, plissss 😉

    POzdrawiam cieplutko 🙂

  2. :)))

    Ehh, ja wyczytuję ciągle coś ciekawego w tym 😉 Gdybym zamieszczała w mojej mgr dłuższe cytaty, byłaby to chyba jedyna praca przy której recenzenci by się śmiali do rozpuku 😉 Jeżeli chcesz trochę posmakować klimatu, poszukaj „Jak być niewinnym” – to podobny klimat.

    Pozdrawiam

Skomentuj

